Σε στελέχη επιχειρήσεων, και συγκεκριμένα στελέχη τμημάτων Marketing (marketing managers, product managers, κλπ), ή άλλων τμημάτων εταιριών, τα οποία καλούνται να διεξάγουν και να χρησιμοποιήσουν έρευνες αγοράς.
Η κατά παραγγελία έρευνα αγοράς (ο όρος χρησιμοποιείται για να τη διαφοροποιήσει από συνεχείς μετρήσεις, όπως η μέτρηση τηλεθέασης, η έρευνα λιανεμπορίου, κ.α.) είναι ένα από τα πλέον σημαντικά εργαλεία που έχει στη διάθεση του το marketing για να αφουγκραστεί τους καταναλωτές/ πελάτες των προϊόντων/ υπηρεσιών του. Είναι το εργαλείο το οποίο θα του επιτρέψει να στοχεύσει αποτελεσματικά τα κοινό του, να διαθέσει νέα προϊόντα τα οποία θα καλύπτουν τις ανάγκες του, να του επικοινωνήσει το προϊόν/ υπηρεσία με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο.
Η ανάγκη για τη διεξαγωγή έρευνας αγοράς η οποία θα απαντά στο έπακρο τα ερωτήματα του marketing είναι σήμερα πιο επιτακτική από ποτέ, καθώς το άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, η ανάγκη για εκλογίκευση και απολύτως αποτελεσματική στόχευση όλων των εταιρικών ενεργειών και διαδικασιών, και τέλος η ανάγκη μέτρησης, παρακολούθησης και αξιολόγησης κάποιων σημαντικών παραμέτρων, επιβάλουν την ύπαρξη αξιόπιστων, μετρήσιμων και αντιπροσωπευτικών πληροφοριών από τους ίδιους τους καταναλωτές/ πελάτες.
Το σεμινάριο αυτό έχει απώτερο στόχο να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να αξιοποιήσουν στο έπακρο, το εργαλείο της έρευνας αγοράς που έχουν στη διάθεσή τους. Δεν απαιτούνται από τους συμμετέχοντες τεχνικές γνώσεις έρευνας αγοράς, καθώς η προσέγγιση του θέματος είναι καθαρά από τη μεριά του χρήστη της έρευνας, και όχι αυτού που τη διεξάγει. Ο σκοπός επιτυγχάνεται από συνδυασμό βασικών θεωρητικών αρχών, παραδειγμάτων, «ασκήσεων» και case studies από πραγματικές έρευνες.
Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση:
Συνοπτικό πρόγραμμα:
1.Εισαγωγή
2. Φάσεις διεξαγωγής έρευνας αγοράς
3. Ανάγκες marketing που μπορεί να καλύψει η έρευνα αγοράς (με παραδείγματα)
4. Σύνταξη ενός ολοκληρωμένου marketing research brief
5. Πρόταση έρευνας αγοράς
6. Προετοιμασία έρευνας αγοράς
7. Έρευνα πεδίου
8. Στατιστικοί πίνακες έρευνας
9. Ειδικές στατιστικές αναλύσεις/ μοντέλα ερευνών
10. Κάποιες πολύ σημαντικές μορφές ερευνών (U&A, Product Test, κλπ)
11. Έρευνα αγοράς
12. Resources
13. Σύντομη ομιλία εκπροσώπου του ΣΕΔΕΑ (Σύλλογος Εταιριών Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς)
15 ώρες