Ακολούθησέ μας

KNOWLEDGE MANAGEMENT

KNOWLEDGE MANAGEMENT

Που απευθύνεται:

Σε όλα επίπεδα της εκτελεστικής διοίκησης οργανισμών, με έμφαση στους CEO’s, CIO’s, Business Intelligence Managers, Human Resources Managers, Knowledge Managers, Operations Managers, Marketing Managers, IT Managers, Project Managers.

Σκοπός:

Να παρέχει την πληρέστερη δυνατή εισαγωγή στις έννοιες που διέπουν στη διαχείριση της γνώσης (Knowledge Management), καλύπτοντας όλο το φάσμα των εφαρμογών της.

Συνοπτικό πρόγραμμα:

Ενότητα πρώτη: Οι βασικές έννοιες της διαχείρισης της γνώσης

1.Εισαγωγή, στόχοι του μαθήματος

2. Βασικές έννοιες

  • Τι καλούμε γνώση και ποιες οι κατηγορίες της
  • Ανάγκη διαχείρισης της γνώσης
  • Τρόποι διαχείρισης της γνώσης
  • Ο κύκλος της γνώσης
  • Δεδομένα, πληροφορία και γνώση και οι διαφορές στη διαχείρισή τους
  • Η επιρροή της διαχείρισης της γνώσης στην επιχειρησιακή κουλτούρα

3. Ορισμός της εργασίας που βασίζεται στη γνώση (knowledge intensive work)

4. Η προστιθέμενη αξία της διαχείρισης της γνώσης για την επιχείρηση

5. Ποια προϊόντα της αγοράς σχετίζονται με τη διαχείριση της γνώσης (Enterprise Knowledge Portals vs. Enterprise Information Portals)

6. Πρακτική

  • Δημιουργία σεναρίου μιας εργασίας που βασίζεται στη γνώση
  • Μελέτη του σεναρίου και καθορισμός πηγών δεδομένων, πληροφορίας και γνώσης
  • Μελέτη του σεναρίου και καθορισμός συμμετεχόντων, επιμέρους εργασιών, απαιτούμενων εργαλείων και παραδοτέων
  • Ανάπτυξη εργαλείων μέσω των οποίων οι συμμετέχοντες θα μπορούν να παρουσιάσουν τη διαχείριση της γνώσης στην επιχείρησή τους

Ενότητα δεύτερη: Η μετάβαση στην επιχείρηση που μαθαίνει…

1.Η έννοια «επιχείρηση που μαθαίνει» (Learning Organization)

2. O ανθρώπινος ρόλος μέσα στην «επιχείρηση που μαθαίνει»

  • Organizational Culture, Best Practices, Communities of Practice

3. Οι λειτουργίες της επιχείρησης από την άποψη της διαχείρισης της γνώσης

  • Διαδικασίες, ροή εργασίας, ροή πληροφορίας

4. Δημιουργώντας το μοντέλο μιας «επιχείρησης που μαθαίνει»

  • Το στάδιο της μοντελοποίησης
  • Τι καλούμε μοντελοποίηση (τύποι μοντέλων, εσωτερικά πνευματικά μοντέλα)
  • Αιτίες μοντελοποίησης (γενικοί λόγοι, συγκεκριμένοι για τη διαχείριση της γνώσης)
  • Μοντελοποίηση της Επιχείρησης (αντιπαράθεση και συζήτηση κλασικών μεθόδων ανάπτυξης επιχειρησιακών μοντέλων)
  • Η μοντελοποίηση της διαχείρισης της γνώσης – Χάρτες αποτύπωσης της γνώσης
  • Η μετά-ΚΜ εποχή: Επιχειρησιακή μάθηση και διαχείριση της γνώσης
  • Εκπαίδευση και διαχείριση της γνώσης
  •  Ο κύκλος της μάθησης
  • Single loop και double loop training

5. Πρακτική

  • Δημιουργία επιχειρησιακών μοντέλων
  • Κατασκευή χαρτών αποτύπωσης της γνώσης
  • Ανάπτυξη μοντέλου της εργασίας της πρώτης ενότητας

Ενότητα τρίτη: Εφαρμόζοντας τη διαδικασία διαχείρισης της γνώσης

1.Η διαχείριση της γνώσης ως διαδικασία

2. Η μεθοδολογία εφαρμογής της διαδικασίας μέσα στην επιχείρηση

  • Τα τρία βασικά επίπεδα εφαρμογής
  • Τα μεθοδολογικά φύλλα

3. Το επίπεδο του στρατηγικού σχεδιασμού και της καλλιέργειας του απαραίτητου κλίματος

  • Καλλιέργεια του απαραίτητου κλίματος – Χρήση εργαλείων που αναπτύχθηκαν κατά την πρακτική της πρώτης ενότητας
  • Καθορισμός οράματος και πρωτογενών στόχων
  • Αποτύπωση της γνώσης της επιχείρησης και αξιολόγηση του επιπέδου ωριμότητας του οργανισμού
  • Επανακαθορισμός των στόχων της διαχείρισης της γνώσης και ευθυγράμμισή τους με αυτούς της επιχείρησης
  • Καθορισμός κριτηρίων αξιολόγησης της διαδικασίας και της υπάρχουσας γνώσης της επιχείρησης
  • Οριοθέτηση πεδίου διαχείρισης της αλλαγής

4. Το επίπεδο της παρακολούθησης και του ελέγχου των διαδικασιών

  • Εντοπισμός των ευαίσθητων από άποψη γνώσης διαδικασιών του οργανισμού
  • Δημιουργία μοντέλων των ευαίσθητων διαδικασιών
  • Εντοπισμός των καθοριστικών προβλημάτων αποτύπωσης και μετάδοσης της γνώσης και τρόποι επίλυσής τους
  • Αποτύπωση της κρίσιμης για την επιχείρηση γνώσης και ανάπτυξη τελικής αναφοράς

5. Το επίπεδο της τεχνολογικής υλοποίησης

  • Προδιαγραφές του περιβάλλοντος εργασίας για τη διαχείριση της γνώσης (Knowledge Desktop Environment)
  •  «Ευφυείς» πράκτορες λογισμικού (Intelligent software agents)
  • Μελέτη τεχνολογιών υλοποίησης συστημάτων διαχείρισης της γνώσης

6. Κριτήρια επιτυχίας για την εφαρμογή του προγράμματος

7. Πρακτική

  • Ανάπτυξη των σημαντικότερων σταδίων της παραπάνω μεθοδολογίας

Ενότητα τέταρτη: Workshop day

1.Παρουσίαση στρατηγικών διεθνών οργανισμών για τη διαχείριση της γνώσης

2. Παρουσίαση υλοποιήσεων σε διεθνείς επιχειρήσεις

3. Συζήτηση – Αξιολόγηση του μαθήματος

Διάρκεια

16 ώρες

Εκδήλωση ενδιαφέροντος

Ενδιαφέρεστε για τις υπηρεσίες μας; Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για να σας καθοδηγήσουμε κατάλληλα.